tisdag 3 maj 2011

Vårmånad

ska det ju liksom vara nu men ack så kallt.
Sista april va verkligen sej lik med grått, trist o små kallt.
Brasorna blir färre o färre åxå har jag märkt , lite tråkigt kan jag nog tycka men men...............

Här går livet lugnt och stilla  framåt , inga stora ovationer
Fast vem har sagt att det hela tiden måste hända nåt

Inte mycket till syning här heller, nu mest bara bakar jag hahahahahahaaaaa. Jag som håller på att gå
ner i vikt jag bakar som en toka :-O))
Virka har jag åxå börjar med, jag hjälper till att virka små Hjärtekatter
Ingen direkt hejare på att virka men jag vill ju så gärna hjälpa till på lite olika vis.
Garnet till dessa sponsas av lite olika garnförsäljare. Jag har köpt mitt från Gunns

Ja påsk har det hunnits med att vara åxå här emellan .
Viket väder påsken bjöd på, sååå himla ljuvligt.
Vi hade våran egen lilla påsk gubbe här




En liten nyckel gömma har jag faktiskt sytt mej , det är efter Pävi´s mönster
Såå lite händer det här.
Ja det va lite uppdateringar från mej.

Ha de bäst alla och hoppas vi " ses " snart

4 kommentarer:

  1. ja fyfabian va kallt det är.. jag älskar ju att baka.. tycker det är så himla kul..o att äta oxå förståss.. hihi.. över valborg va jag o syrran i Docksta hos dottern min...kikka

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det kallt!! Alldeles för kallt för min smak! Men snart så blir det varmt, det känner jag på mig!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Hej,,kul att du kika in hos mej..mönster till grytlappen hittade jag i bibbans bok,,"virka vackert" av tove fevang.. det är så enkelt mönster..jag kan lägga ut mönster på min blogg sen..om du inte lånar boken.

    SvaraRadera
  4. Vad gullig nyckelgömma du har sytt

    SvaraRadera