tisdag 21 februari 2012

Sydag ...äntligen

Så kände jag när Lisa o jag bestämde oss för en sydag.
Äääntligen, så jag har längtat :)
Jag tog o styrde kosan mot Bergsjö i går morse, som vanligt va frukosten framdukad o klar.
Vi brukar börja våra sydagar med frukost o en massa pladder. Om ditten o datten :)
Låång frukost blev det , vi har ju inte träffas på så länge .
Men sen, då drog vi fram alla sygrejer o startade upp med våra ugglor. 
Ugglorna ska ju vara i skogen egentligen men vi drog in våra i köket.
Jätte kul va dom att sy o fort gick det,ja ja lite fort o fel blev dej men men 
Nu är det ju så att lite spill får man allt räkna med *blink *

Efter ett ögonblick, ja det kändes som så  va det dax för en härlig lunch bestående av köttfärspaj o grönsaker.
Såå gott, kaffe på maten åxå. Lissa´s sambo Ola är en fena på att fixa gott kaffe. Mmmmmm

Tyvärr går sydagarna alltför fort o snart va det dax för mej att bege mej hemåt.
Har redan bestämt att nu ska det inte dröja så länge innan nästa sydag. 
Både Lisa o jag känner att sy lusten är på intågande, längtar till det är dax att fika i växthuset.

Är ni sugen på att kika lite på lite bilder från vår sydag så finns dom här
Hoppas nu bara att det funkar  *ler *
Ett tillägg, våran Pelle  ( kissen till höger )blev sjuk o  finns inte längre.


Det är allt för nu 
Ha de bäst alla



1 kommentar:

  1. Ohh vad härligt med en sydag!!! Fina saker fick dy sytt me ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera