måndag 24 november 2014

KOFT-KAL

Efter mycket funderande hit o dit hur jag vill att min KAL-kofta ska se ut så tror jag mej veta...
En kofta med rund hals och ca 10 cm resår i midjan o ärmarna , lite större i midjan så magen min får plats  (hihi )
Nån form av mönster vill jag ha.....på var sida om knapphålen o mittbak på ryggen. Knapphålen vill jag nog ska sitta 2 och 2 ... ja så långt har jag kommit ...än så länge.
Färg o vikket mönster det ska vara har inte klarnat än :(
Känns som om jag kommit långt nu i.o.m. jag har bestämt mej för detta ..
Nu har del 2 kommit så nu ska jag få till en provlapp av det garn jag kommer att använda. Jag har alltid fuskat o aaldrig stickat mej en provlapp så det ska bli spännande att se vart jag ligger ungefär.


Tyvärr så har jag ingen favvo kofta ...har aldrig använt koftor.....förrän den senaste tiden  hahaha har stickat mej 2 stycken på kort tid  ;)
Men jag får för mej ..just nu .. att denna kommer bli en favvis, jag är duktig på mycket MEN inte att rita men ni ser på ett ungefär hur jag tänker mej den o resten får ni fantisera ihop själva *asg*

Nästa inlägg kommer att visa garn och mönster....hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar